onsdag 23 november 2011

Tärning

För några kvällar sedan fick jag en idé om att jag skulle virka en tärning. Tänkte jag skulle vara duktig och rita ner ett litet mönster i för väg men så gjorde jag ändå på fri hand. Blev bara ett litet missöde då jag virkade jämt antal varv vilket gjorde att pricken för 1:an och mittenpricken i 5:an blev inte hamnade i mitten. På 1:an syns det inte speciellt mycket då det bara är den pricken men på 5:an fick jag göra mittenpricken lite större.

Min stora tjej har redan paxat tärningen så nu är den hennes och imorgon följer den med till skolan för att visas upp. Lilltjejen väntar med spänning på att ytterligare en tärning ska produceras till henne. Den får nog prickar i en annan färg för hur ska dom annars kunna hålla reda på vems som är vems.

p.s prickarna sitter precis som på en riktig tärning, inga slarviga detaljer här heller :) d.s




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar