måndag 27 februari 2012

En väska till A

Eftersom storbusan fick en väska så ville lillbusan ha en också. Så jag köpte tyg och sydde en efter Cath Kidstons mönster. Jag tycker tyget är riktigt fint och är nöjd med det mesta förutom att axelremmen blev mycket kortare än tänkt. Gissar på att jag inte har läst mönstret ordentligt. Den passar i alla fall åt lillbusan och om det skulle behövas får jag förlänga axelremmen lite.


Jag hade tänkt att väskan skulle vara klar innan lillbusan kom hem från sin semester och att monstret skulle ligga i den, har ju nyss sytt en likadan väska, men så blev det inte. Sömmen ville inte alls bli så fin som jag ville och efter att jag ändrat inställningar efter alla konstens regler kom jag fram till att jag behövde en starkare nål. Kom iväg till en affär och köpte ny men det fungerade inte i alla fall. Så i morse kom jag på att jag använt IKEAs tråd så jag bytte till en annan och det fungerade perfekt. Väldigt frustrerande när det hände men samtidigt en lärdom till nästa gång. Måste försöka se det positiva i allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar