fredag 3 februari 2012

Virkade frukter

De senaste veckorna har jag suttit en stund varje kväll och virkat på frukter samt en fruktkorg. Igår blev det klart och i morse gav jag fruktkorgen till lillbusans avdelning på förskolan. Jag tror att det uppskattades! :)

Mönster till nästa alla frukter kommer från Virka sött! av Sandra Morén . Det är bara bananskivorna som jag hittat på själv och så den lilla korgen/skålen. Jag hade inte riktigt rätt färger men jag tycker nog inte att det spelar så stor roll. Kanske bara äppelskivorna som skulle blivit bättre med en ljusare gul.

Nu när jag är klar med frukten ska jag påbörja mitt nästa projekt. En filt till en liten bebis som ska komma till världen i maj. Jag har alltså några månader på mig :)

En fruktkorg/skål färdig att levereras
Färgglad frukt
Apelsinklyftor
Bananpengar
Jordgubbar
Kiwi
Körsbär
Äppelskivor

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Nästa projekt låter roligt, hihi. Mycket spännande och filten kommer säkert bli jättefin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt fina färger till filten. Jag gjorde första rutan igår. Jag tycker också det är spännande! :)

      Radera
  2. Det var jag som skrev förresten! ;) /Tove

    SvaraRadera