söndag 1 april 2012

Loppis i Siggesta

Idag har det varit loppis hela dagen. Vi var där för att sälja, inte köpa, och jag tycker att jag skötte mig riktigt bra! Det var bara tre saker jag köpt. När vi packade in sakerna från bilen såg jag en prylhylla vid ett bort precis vid ingången. Jag har varit på jakt efter en prylhylla ett tag nu och letat både på Tradera och Blocket men där blir dom så dyra. Men för 20 kr på loppis slog jag till direkt! :) Med lite färg och tapet kommer den bli så fin!


Ett par timmar senare tog jag ett varv runt alla bord och hittade en liten kryddburk och för 5 kr kunde jag inte låta den stå kvar på bordet. Jag är riktigt svag för sånt här.  Jag tycker dom är så vackra!


Den sista saken hittade jag strax innan vi skulle packa ihop och åka hem. En assiett som tillsammans med ett tidigare inköp ska bli något fint. Nu behöver jag bara hitta en till assiett, mindre eller större, sen jag kan skrida till verket.


Själva så sålde vi en del men en hel del kom med hem igen. Jag tycker det är så fascinerande hur en människa kan hålla i en grej, fråga hur mycket det kostar, få till svar 10 kr och att personen sedan lägger ner grejen och går. Vad ville dom ha för svar? Att den är gratis eller? Jag sålde mycket saker för mindre än vad jag tänkt från början, det var bara tre grejer som vi höll fast vid priset på, och dom tre grejerna fick vi inte sålda. Vi tänker att vi ska testa lyckan igen i början av sommaren när bakluckeloppis har kommit igång på Siggesta.

2 kommentarer: