måndag 9 juli 2012

Loppis vid Siggesta Gård

Igår var storbusan och maken på Gröna Lund och för att kompensera lillbusan föreslog jag att vi skulle åka till Siggesta Gård och spela lite äventyrsgolf. Sen att det var söndag och därmed bakluckeloppis såg jag som en bonus :)

Vädret var inte riktigt med oss i början men sen avtog regnet och även fast det inte var sol så regnade det inte i alla fall. Det var inte så väldigt många som sålde men jag lyckades ändå hitta ett fint skrin som inte var så dyrt. När jag kom hem såg jag att det var i lite sämre skick än vad jag såg när jag köpte det men med lite lim så fixade det sig dock.



Min man är inte alls lika förtjust i loppis som jag är och jag har haft svårt att få honom att köra mig till Siggesta på söndagar för att gå på loppis. Igår upptäckte jag dock att det går en buss som kommer fram lagom till loppis öppnar och sen går det två bussar hem i lagom tid. Det betyder att jag kan ta mig själv till loppis hur ofta jag vill. 

Och lillbusan blev inte bortglömd utan fick spela äventyrsgolf tillsammans med sin kusin. Väldigt populärt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar