onsdag 14 november 2012

Virka med trikågarn

Jag köpte ju flera kilo trikågarn på Syfestivalen i Stockholmsmässan och nu har jag virkat med det garnet. Det går väldigt fort att virka eftersom maskorna blir så stora och det är kul. Jag har virkat en väska till mig men är inte klar med att sy insidan så den är inte klar än.  Men jag har virkat några saker som är klara.


"Paddan" har fått ett fodral så den kan följa med utan att riskera att repas. Jag har virkat fodralet på samma sätt som jag virkar fodral till iPhone fast detta är virkat med trikågarn och virknål 15.



Det har också blivit två byttor. Den ena har jag som förvaring i hallen, för alla smågrejer som jag verkar ha, och den andra har blivit förvaring i lillbusans rum. Perfekt förvaring för alla hennes Polly Pocket. Byttorna har jag virkat med virknål 9 då det blev alldeles för glest när jag använde nål 15.

Trikågarnet är väldigt tungt så man kan inte virka allt för stora saker om man inte vill släpa runt på flera kilo. Kanske ska jag virka ett kuddfodral eller några fler byttor. Jag tror inte man kan få för många byttor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar