lördag 20 augusti 2011

En klänning är färdig

Min dotter B har sedan en tid tillbaka önskat sig en virkad klänning och nu äntligen är den färdig. Hon har själv valt färgerna till klänningen och jag tror hon är nöjd. Klänningen är virkad efter mönster ur boken "Väldigt virkat" av Erica Laurell. Jag har ändrat aningen på mönstret och anpassat längden både på den svarta delen och på randningen efter B:s mått. Dessutom skulle det varit en fjäril men jag fick inte till den och efter att ha repat upp ett antal gånger så lyckades jag övertala B om att fjärilen inte behövdes.

B:s klänning




2 kommentarer:

  1. åh va roligt att du har en blogg. Här hittar jag nog inspiration.. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade hit (och vad seg jag var på att kommentera din kommentar) :)

    SvaraRadera