fredag 19 augusti 2011

Shopping på loppis

Hade lite tid över idag så jag tog en sväng in på loppis. Jag brukar för det mesta inte hitta något av värde men ibland dyker det upp något som jag fastnar för. Idag såg jag en assiett som jag fattade tycke för och eftersom den bara kostade några kronor var jag tvungen att köpa den. Make var inte lika förtjust över mitt köp som jag själv. Jag har ju inte direkt någon användning av assietten, var bara mer att jag tyckte om den.  Sen vet man ju aldrig vad man kan behöva i framtiden.

Jag gillar färger och mönster! Mitt hem, som är under renovering även fast renoveringen stått still under en lång tid, vill jag fylla med massor av färger och mönster. Jag är inte ett dugg inne gällande min inredningssmak men jag bryr mig inte heller. I mitt hem ska jag och min familj trivas och så länge vi gör det så spelar det ingen roll vad andra tycker. Att bara ha vitt som många har, kan jag tycka är fint men det är inget för mig. Det ska vara liv och rörelse vilket jag tycker att färger och mönster ger.

På loppis såg jag även ett jättebra klaffbord som jag nog skulle kunna ha användning för men så länge jag inte specifikt kan berätta för maken var det ska stå och vilken funktion bordet ska fylla så får det stanna på loppis. Man skulle nog kunna säga att han är den förnuftiga och eftertänksamma medan jag är väldigt impulsiv och tänker inte riktigt igenom saker och ting ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar