lördag 10 mars 2012

Armband till tjejerna

När jag gick på mellanstadiet eller högstadiet (kommer inte ihåg exakt när vi började med detta) så gjorde jag (och många andra) armband av garn. Idag gjorde jag var sitt sådant armband till mina barn. Det är verkligen superenkelt att göra och går hur fort som helst. Det enda som inte blev som jag ville var att banden snodde sig så mycket. Jag har fått stryka dom (vilket gjorde att strykjärnet smutsade ner storbusans armband) och jag inte kommer ihåg att jag gjorde på den tiden jag gick i skolan.

Har funderat lite på om jag skulle hitta på något fint mönster, som att skriva tjejernas namn eller något, men tar det en annan gång då jag inte riktigt orkar med så stort tankearbete just nu :)

Det ena är gjort med lite tjockare garn än det andra


1 kommentar:

  1. Tack Linda! Klart att du ska lära mig att virka. Jag blir galen! =)
    Vad menas med det som står i varv två, kolla här:
    https://docs.google.com/file/d/0B92baIzeuR3EM2NmMmVlOGEtNDUyMC00NzU1LTg1MzktOWE3ZTI1ZTY2ZTRm/edit?hl=en_US&pli=1

    SvaraRadera