fredag 13 april 2012

Japanese flower

Genom denna blogg hittade jag detta mönster till dessa vackra virkade blommor. Dom var väldigt lätta att virka och jag tycker dom är jättefina!


Jag har en idé till vad jag ska ha blommorna till men vill inte avslöja vad det är riktigt än. Måste först se hur det blir :) Måste också se till så jag får behålla blommorna själv för tjejerna har redan gjort anspråk på dom. Jätteroligt att dom gillar det jag virkar men ibland vill jag behålla grejerna själv. Fast det kan bli för mycket virkat även för dom, storbusan sa till mig inför påsk att hon inte hoppades på att det skulle finnas något virkat i hennes påskägg. Jag som hade tänkt virka lite godis... Nej det hade jag inte!

Annars blir det bara mest virkat här hemma. Jag har virkat en del mormorsrutor som jag först tänkte skulle bli en väska men som nu ska få bli en kudde istället. Det är skönt att sitta i fåtöljen om kvällarna och virka medan jag tittar på TV. Riktigt avslappnande!

Jag skulle vilja sy men saknar mönster och så är jag rädd för att klippa i alla fina tyger jag köpt. Tänk om jag klipper fel och förstör allt! Fast samtidigt finns det ju ingen mening med att ha en hel byrå full med tyger. Jag sett i några bloggar personer som sytt efter mönster från denna bok och denna och denna. Kanske skulle lägga en beställning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar