lördag 14 april 2012

Väskan som blev en kudde

Det som skulle bli en väska men som sedan blev en kudde är klar. Kanske inte den vackrast kudden som jag sett men jag hittade en plats till den i alla fall. Dock tyckte lillbusan att jag valt fel plats och flyttade på den.



Jag tycker det är svårt att sy ihop mormorsrutorna så det blir riktigt snyggt. Ytterkanterna blir inte helt raka utan går inåt vid varje ruta. Vet inte hur jag ska få det så snyggt som jag vill. Sen hade jag lite problem med innerkudden. Eftersom jag först hade tänkt att det skulle bli en väska och ändrade mig när alla rutorna var klara så hade jag ingen innerkudde som passade så jag fick sy en egen. Tyckte att jag mätte så noga för att den skulle passa perfekt men den blev lite liten.

Har inte blivit så mycket gjort annars idag. Motivationen att göra något försvann så fort jag såg snön ute. När jag vaknade i morse tyckte jag det var så ljust ute och trodde att solen sken. Men ack så fel jag hade, ingen sol utan istället ca 5 cm snö. Väldigt förvånad blev jag och inte alls glad för jag tycker verkligen inte om snö alls. Jag väntar ju på den färggranna, fluffiga världen och där finns det inte någon snö! Jag hoppas på varmt väder imorgon så att all snö försvinner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar