fredag 20 april 2012

När blir det vår på riktigt?

Det är inte lätt att hålla humöret uppe när det är så kallt och vått. Idag har det verkligen regnat hela dagen, ibland lite snöblandat, och blåst. Jag tycker det är deprimerande! Jag vill ha sol, värme, blå himmel, fågelkvitter, glada ansikten. Inte detta gråa, blöta, tråkiga skitväder!

Men det finns ju ändå lite ljusglimtar i mörkret. Vitsippor! Det om något är vår! Jag har knappt sett några tussilago i år, faktiskt bara vid två tillfällen, men nu har vi alltså hittat vitsippor på vägen till bussen. Tyvärr kunde jag inte komma så nära eftersom det var en mindre sjö runt dom (kanske lite överdrivet men det var väldigt mycket vatten och jag hade inte vattentäta skor) men jag har ändå bildbevis på att jag verkligen såg vitsippor. Har lite svårt att tro det själv. Snart kommer värmen, snart kommer solen, snart kommer den blå himlen, snart slår allt ut i blom och världen förvandlas till en grönskande härlighet! Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar